Forte_ Digital arrangerer igjen konferansen RELEVANS 2019 den 24. oktober på Radisson Blu Scandinavia Hotel. Dagen før, den 23. oktober arrangeres det en workshop dag der man går i dybden på teknologi, plattformer og arkitektur eller på innovasjon bygget på metoder og prinsipper innen tjenestedesign. Man kan delta på én av dagene eller begge.
Vi fikk svært gode tilbakemeldinger på fjorårets konferanse. Mange var fornøyd med at vi holdt et godt fokus på hvordan man kan bygge bedre og mer relevante digitale produkter og tjenester. Vi har i år fått med oss meget gode foredragsholdere fra både norske og internasjonale selskaper. Du vil høre NorgesGruppen, Norwegian, OBOS, Urban Infrastructure/Oslo Bysykkel, Telenor, samt andre aktører fortelle om sine erfaringer med å utvikle bedre og mer relevante produkter og tjenester for sine kunder.
Du vil også få konkret innsikt i det å bygge digitale tjenesteplattformer, og hvorfor dette er så viktig. Videre, får du et innblikk inn i de mest sentrale utviklingstrekkene og erfaringene rundt bruken av tjenestedesign som metode for utvikling av digitale tjenester.
Alle snakker om digitale økosystemer og digitale plattformer. RELEVANS 2019 gir deg eksempler på hvordan data (ofte kundedata) kan tilgjengeliggjøres og settes sammen på nye måter, for å lage mer relevante løsninger. Konferansen vil gi deg erfaring og generisk innsikt rundt digital tjenesteplattform og tjenestedesign.
Et godt samspill mellom markedsavdelingen og IT, og evnen til å samtidig ivareta kritiske systemer og utvikle digitale tjenester raskt, blir stadig en større suksessfaktor for å overleve i et marked i konstant endring.
Relevans 2019 passer for alle som står foran større digitale endringsprosesser, og som er ansvarlige for digitale løsninger eller forretningsområder. Videre, er det gjerne de som er avhengig av å betjene sine kunder, medlemmer eller brukere på en god og effektiv måte. Konferansen passer spesielt for ledere innen markedsføring, digitale kanaler, strategi og IT.
Pris for konferansen er 1 900 kr eks mva per deltaker per dag. For begge dagene er prisen 2 900 kr eks mva. Beløpet blir fakturert etter registrert påmelding.
Påmeldingsskjema finnes lenger ned på denne siden, rett under programmet for konferansen.
Workshop 1: Service Design: From "Thinking" to "Doing" – How to Embed Service Design in Organizations w/Marc Stickdorn (0900-1700) – Radisson Blu Scandinavia
Tjenestedesign er en lagsport. For faktisk å kunne påvirke opplevelsen til brukere / kunder / ansatte / borgere, må du involvere personer fra ulike deler av en organisasjon. Ofte innebærer det også fra flere ulike organisasjoner. I denne konteksten er nøkkelkompetanse til en designer evnen til å fasilitere.
Designere må kunne håndtere ulike personer, bygge broer mellom siloer i en organisasjon og samtidig holde i designprosessen, bruke verktøy og metoder for å lede kjernen i designteamet.
I denne (veldig) interaktive workshopen deler Marc hvordan man introduserer og tar i bruk tjenestedesignmetodikk i team og organisasjoner.
Workshop 2: Digitale tjenesteplattformer m/John Kårikstad (0900-1400) – Henrik Ibsens gate 60A
Mange snakker om digitale tjenesteplattformer, men ikke like mange vet hva det er eller hvordan man bruker slike plattformer optimalt. Flere tror at en digital tjenesteplattform bare er en integrasjonsløsning, men det er så mye mer enn dette.
I denne workshopen skal vi gå helt ned i detaljene, vi skal se hvordan en digital tjenesteplattform bygges fra grunnen av, og hvordan man bruker slike plattformer for å bygge ulike tjenester. Videre, skal vi se hvordan det kan brukes i flere digitale kanaler, for å bygge mer personaliserte tjenester og en mer åpen og fleksibel arkitektur i et digitalt økosystem.
Vi skal se på konkrete eksempler fra andre som allerede har en digital tjenesteplattform, og gå i dybden på hvordan de har bygget sine plattformer.
Selve workshopen vil bestå av presentasjoner og gjennomgang av ulike caser. Målet er at man skal kunne gå hjem og lage en egen strategi for å bygge en digital tjenesteplattform for sin egen virksomhet.
Workshopen vil ha noe teknisk innhold, men er tilrettelagt for alle som er ansvarlig for digitale tjenester, nettbutikker o.l.
Holbergs gate 30, 0166 Oslo